Mίκης Θεοδωράκης εναντίον Θάλειας Δραγώνα

Φυσικά δεν θα ασχοληθώ με το θέμα της διάστασης απόψεων των υπερασπιστών της κυρίας Δραγώνα και των πολεμίων της. Ομως ο δημοσιοκάφρος του Τρωκτικού που κατατάσσεται στους πολέμιους, επικαλείται σε σχετική του ανάρτηση, με ιδιαίτερο στόμφο μάλιστα την παρέμβαση-επιστολή του Μίκη προς την κυρία Δραγώνα. Ιδού η ανάρτηση (σας παρακαλώ να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στον τίτλο της)

Την φτύνει ο Μίκης και αυτή νομίζει ότι βρέχει!

Αυτή η Θάλεια Δραγώνα, η γ.γ. του υπουργείου παιδείας κάθεται ακόμα στην θέση της; Την έχει ξεφτιλίσει ο Μίκης Θεοδωράκης και τις λέει ότι: Το βιβλίο σας ευνουχίζει την ιστορία». Αλλά τώρα έχουμε την οικονομία ποιος ασχολείται με την ιστορία μας; Ο υπουργός πολιτισμού Π. Γερουλάνος ασχολείται με την eurovision και το πανηγύρι και αφήνει τα σοβαρά θέματα που έχουν σχέση με τον πολιτισμό και την ιστορία μας;

Οταν δε πήρε επί της διαμάχης τοποθετήθηκε από το δικό του blog ο γνωστός μετανάστης blogger  Γκάζι Καπλάνι, ο δημοσιοκάφρος φόρεσε την κουκούλα του Ανώνυμου τρωκτικάριου και απάντησε ως εξής

Ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μίκης όλων μας, είναι ένας άνθρωπος με αγώνες για την ελευθερία και τη δημοκρατία. Έχει πάει εξορία, έχει εξευτελιστεί, έχει πονέσει για τα δημοκρατικά ιδεώδη. Έρχεται λοιπόν τώρα, ένας κύριος, ο Γκάζι Καπλάνι, και στην ιστοσελίδα του αναφέρεται στο Μίκη με τα εξής πνευματικά λόγια «Εγώ (τον Μίκη) προσωπικά τον λυπάμαι»  Τι να πει κανείς στο αγαπημένο παιδί της πνευματικής μπουρζουαζίας του τόπου μας… Να λυπάται τον Μίκη ένας κύριος που βρήκε φιλοξενία στον τόπο μας, ένας κύριος στον οποίο φερθήκαμε όπως αρμόζει να φερόμαστε σε φιλότιμους ξένους. Καλύτερα να κάνει την αυτοκριτική του και να μην εκφράζει τόσο χουντικές απόψεις.

H ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ

Αναρωτιέμαι ορισμένα πράγματα που κάποια είναι προφανή και κάποια ίσως όχι και τόσο. Ας αρχίσω από τα προφανή.

Είναι η ιστορία επιστήμη; Προφανώς ΝΑΙ

Είναι ο Μίκης Θ. ένας σπουδαίος μουσικός; Προφανώς ΝΑΙ

Είναι ο Μίκης Θ. κάτι άλλο εκτός από σπουδαίος μουσικός; H απάντηση εδώ είναι κατ’ αρχήν ΟΧΙ. Δεν έχει σπουδάσει κάτι άλλο. Η μεγάλη του αγάπη ήταν πάντα η μουσική, ήδη από τα 17 του στην Τρίπολη έδωσε την πρώτη του συναυλία και στην συνέχεια η πορεία του είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο. Λόγω όμως της πληθωριικής του προσωπικότητας και της έντονης πολιτικής του παρουσίας (Νεολαία Λαμπράκη, ΠΑΜ κλπ.) σε συνδυασμό με μία συγκεκριμένη περίοδο της μουσικής του παραγωγής, αναδείχτηκε σε άτυπο πρεσβευτή της ειρήνης, τόσο στην διαμάχη Ισραήλ – Παλαιστινίων όσο και σε άλλες περιπτώσεις. Ομως επιστημονικά και επαγγελματικά ο Μίκης Θ. είναι μόνο μουσικός.

Εχει δικαίωμα ο Μίκης Θ. να έχει άποψη πάνω στο γνωστό θέμα της κυρίας Δραγώνα; Η απάντηση εδώ είναι ΝΑΙ, όχι μόνο δικαίωμα αλλά θεωρητικά και υποχρεώση.Οχι επειδή είναι σπουδαίος καλλιτέχνης αλλά επειδή είναι Ελληνας.

Εχει δικαίωμα ο κάθε κύριος Γκόλιας να έχει άποψη πάνω στο γνωστό θέμα της κυρίας Δραγώνα; Η απάντηση εδώ είναι ΝΑΙ, όχι μόνο δικαίωμα αλλά θεωρητικά και υποχρεώση,  επειδή είναι Ελληνας.

Εχει δικαίωμα η κυρία Δραγώνα να έχει άποψη πάνω στην ιστορία μας; Η απάντηση εδώ είναι ΝΑΙ, όχι μόνο δικαίωμα αλλά θεωρητικά και υποχρεώση,  επειδή είναι Ελληνίδα.

To ότι ο Μίκης Θ. είναι ένας άνθρωπος με αγώνες για την ελευθερία και τη δημοκρατία, έχει πάει εξορία, έχει εξευτελιστεί, έχει πονέσει για τα δημοκρατικά ιδεώδη, τον κάνει καλύτερο ιστορικό είτε απλά τον κάνει ιστορικό; Προφανώς ΟΧΙ

Σε περίπτωση που ο Ερνεστ Χεμινγουέϊ, είτε ο Φελλίνι, είτε ο Αλεκ Γκίννες, είτε ο Αντριου Λοϋντ Βέμπερ (όλοι σπουδαίοι καλλιτέχνες παγκόσμιας φήμης) είχαν διαφορετική άποψη πάνω στο χτίσιμο μιας οικοδομής είτε σε μια χειρουργική επέμβαση καρδιάς, από τον αρμόδιο μηχανικό ή χειρουργό, θα έπρεπε το βάρος της προσωπικότητάς των να επηρεάσει τους συγγενείς του οικοπεδούχου είτε ασθενούς εναντίον της γνώμης του ειδικού επιστήμονα; Προφανώς ΟΧΙ.

Γιατί θα πρέπει η γνώμη ενός σπουδαίου μουσικού να είναι σημαντική πάνω σε ένα καθαρά ιστορικό θέμα; (Αλλο το οτι μπορεί και πρέπει να έχει γνώμη και άλλο το αν η γνώμη του είναι επικρατέστερη της γνώμης των ειδικών, επειδή είναι σπουδαίος μουσικός). Δεν έχω απάντηση. Εχετε εσείς;

Δικαιούται ένας σπουδαίος μουσικός να διατυπώνει εκφράσεις του τύπου «Το βιβλίο σας ευνουχίζει την ιστορία» αναφερόμενος σε ένα επιστημονικό ιστορικό έργο. Προσοχή εδώ. Η ερώτηση δεν είναι αν έχει δίκιο! Είναι αν αυτός δικαιούται να το πει! Προφανώς ΟΧΙ. Προσωπικα θα εδινα πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα σε αυτη την φράση αν την άκουγα από ενα καθηγητή ιστορίας από ότι αν την εκφράσει ένας σπουδαίος γλύπτης!!

Ποιος είναι εν τέλει ο Μίκης Θ. που μπορεί να «φτύνει» την κυρία Δραγώνα; Τι τον νομιμοποιεί να το κάνει; Aν το κάνει σε τι διαφέρει από εκείνους που έσκιζαν τις οθόνες των κινηματογράφων για να μην προβληθεί το Jesus Christ Superstar, από αυτούς που έσπαγαν έργα τέχνης σε εκθέσεις, από αυτούς που λογόκριναν το βίντεο του Γαβρά για την Ακρόπολη, από τους σωματώδεις Χρυσαυγίτες; Δεν έχω απάντηση. Εχετε εσείς;

Γιατί άραγε ο Γκόλιας, (που δικαιούται να έχει άποψη), αντιμαχόμενος το βιβλίο της κυρίας Δραγώνα, (που επίσης δικαιούται να έχει άποψη) αισθάνεται την ανάγκη να παίξει πάνω στην παρέμβαση του Μίκη Θ.; Υπάρχουν πολύ πιο έγκυρες φωνές εναντίον της κυρίας Δραγώνα από αυτήν ενός σπουδαίου καλλιτέχνη.

Προσέξτε λίγο στην απάντηση του προς τον Γκάζι Καπλάνι ότι αναφερόμενος στον Μίκη Θ. τονίζει τους αγώνες για ελευθερία, δημοκρατία, τις εξορίες και τους βασανισμούς του, τους εξευτελισμούς του και τα δημοκρατικά του ιδεώδη. Ολα όσα έδωσαν αργότερα στον Μίκη και την ιδιότητα του πολιτικού.

Λογικά όμως μια τέτοια απαξίωση ενός επιστημονικού έργου θα έπρεπε να τεκμηριώνεται από επιστημονικούς τίτλους, δημοσιεύσεις, ντοκτορά, συγγραφικό έργο, βραβεία και διακρίσεις στον χώρο της ιστορίας. Το ότι ο Μικης εξορίστηκε στην Ζάτουνα και τον Ωροπό είναι εν προκειμένω τόσο σημαντικά όσο και το ότι η μουσική του Σερπικο ήταν υποψήφια για Γκράμμι. Ασχετα παντελώς!

Eκτός αν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΧΕΤΑ! Αν δηλαδή το κρυφό μήνυμα είναι οτι ανεξάρτητα ιστορικής ορθότητας το περιεχόμενο του βιβλίου ευνουχίζει τις …Ελληνικές πολιτικές θέσεις, αδυνατίζει τις διαπραγματευτικές μας δυνατότητες και φαλκιδεύει τα εθνικά μας συμφέροντα!

Τοτε μιλάμε πλέον για στρατευμένη «ιστορία» και στρατευμένους «ιστορικούς», πράγμα που ανοίγει με βεβαιότητα την πόρτα σε στρατευμένη «ιατρική», στρατευμένη «βιολογία», στρατευμένη «φυσική» και βέβαια στρατευμένη «λογοτεχνία» και στρατευμένη «δημοσιογραφία» με αποκορύφωμα την στρατευμένη «τέχνη»!

Ομως όλα αυτά είναι οι λόγοι για τους οποίους ο Μίκης έφαγε ξύλο, φυλακίστηκε, βασανίστηκε και εξευτελίστηκε. Αρνούμαι λοιπόν να δεχτώ ότι ξεστόμισε την μπαρούφα (για μπαρούφα πρόκειται όταν το λέει αυτός) περί «ευνουχισμού της ιστορίας» ωθούμενος από τέτοια κίνητρα και προτιμώ να δεχτώ ότι ήταν μια βερμπαλιστική υπερβολή, απόλυτα δικαιολογημένη από τον εκρηκτικό του χαρακτήρα σε συνδυασμό με την ηλικία του  (έχει ήδη υπερβεί τα 85).

Αντίστοιχα τείνω να δεχτώ ότι η παπαδοπουτάνα του Τρωκτικού επέλεξε να προβάλλει τις απόψεις του Μίκη, μόνο με κριτήρια marketing, σε σχέση με τις απόψεις οποιουδήποτε ιστορικού αντίθετου με την οπτική της κυρίας Δραγώνα. Από αυτή την άποψη, καλά έκανε! Ο Μίκης πουλάει ακόμα!







Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: